Art Nordic

Udstillerinformation

Her kan du som udstiller finde svar på de mest hyppige spørgsmål om deltagelse på en af Art Nordics udstillinger.

Om ArtExperience:

Til ArtExperience samler Art Nordic 50 kunstnere i BMW Experience Center – derudover udstilles også 3 BMW Art Cars af Alexander Calder, Jeffe Koons og Andy Warhol.

Dato: Udstillingen afholdes 3. 5- maj 2024

Sted: BMW Experience Center, Firskovvej 33, Kongens Lyngby

Åbningstider for de besøgende er:

Fredag d. 3. maj: kl. 16.00 – 19.00 – Early Access 

Lørdag d. 4. maj: kl. 10.00 – 18.00  

Søndag d. 5. maj: kl. 10.00 – 16.00

Adgang for kunstnere:

2. maj: kl. 10.00-18.00

3. maj: kl. 09.00-14.30

FAQ for udstillere

Hvordan kommer jeg med som udstiller
Du ansøger her for at komme med til en af vores udstillinger. I ansøgningen vil vi bede om retvisende billeder af dine værker, en beskrivelse af din praksis og motivation som kunstner. Det er desuden en god idé at have et CV klar samt at opdatere dine sociale medier og hjemmeside.
Tager Art Nordic procenter af mine solgte værker?

Nej. 100 % af det, du sælger, er dit. Art Nordic tager sig ikke betaling for den kunst, du sælger før, under eller efter udstillingen.

Hvordan opretter jeg en kunstnerprofil?

Når du har købt en stand hos Art Nordic har du muligheden for at oprette en kunstnerprofil på Art Nordics hjemmeside. Denne profil indgår i vores online katalog for udstillingen. Her skriver du om dig selv og dit kunstneriske virke samt tilføjer fotos af din kunst. På denne måde kan besøgende få et overblik og på forhånd notere sig, om de skal holde ekstra godt øje med dig.

Du kan logge ind på din profil lige her. Hvis du ikke har fået en profil endnu bedes du oprette den lige her. Indtast koden ArtNordic! for at få adgang til formularen.

Som udstiller får du også mulighed for at sælge værker via vores Online Studios i 3 måneder. Du kan oprette værker med billeder, beskrivelse og pris samme sted som du opretter din profil. Bemærk at du skal betale medlemsskab for Online Studios hvis du ønsker at behold din profil og værker til salg efter de 3 måneder. Læs mere her.

Kan jeg få fribilletter til mit netværk?

Prisen for besøgende er i forsalg 95 kroner og 115 kroner i døren. Du har dog muligheden for at dele 70 gratis fribilletter ud. Dem kan du give til familie, venner og bekendte eller lave konkurrencer på dine sociale medier, hvor du udlodder dem. 

Dine gæster kan indløse fribilletter ved at bruge rabatkoden GUEST når de registrerer sig her.

Hvad med forsikring af værker?

Det er udstillers/kunstners egen forsikring, der dækker værkerne under hele udstillingen. Art Nordic har ikke forsikring der dækker værker i tilfælde af skader, tyveri eller lignende.

Hvad kan jeg opnå med min deltagelse?

Det er selvfølgelig altid fantastisk at sælge sine værker til udstillingen, men overvej om du også kunne have andre mål for din deltagelse som fx at udvide dit professionelle netværk, få feedback på målgruppe, pris og dine værker, promovering af dig selv som kunstner, etablering af nye kunderelationer m.m.

Hvordan kan jeg promovere min deltagelse?

Vi opfordrer dig til at udfylde din kunstnerprofil på Art Nordic’s hjemmeside, promovere din deltagelse på dine sociale medier og invitere kunder, netværk, venner og familie. 

Hvornår kan jeg klargøre min stand?

Du kan sætte op dagen før udstillingen eller på den første dag af udstillingen, inden gæsterne ankommer. Det kan du i følgende tidsrum:

Dagen før udstillingen: kl. 14.00-18.00

På åbningsdagen: kl. 10.00-14.30

Hvor kan jeg parkere og læsse min kunst af?

Det er ikke muligt at tilkøbe parkering under udstillingen, men der er rigeligt med parkeringsmuligheder i området omkring venue. Når du har læsset dine værker og udstyr af, er det vigtigt at du flytter bilen igen, så den ikke holder i vejen for andre udstillere. 

 

Hvordan transporterer jeg min kunst fra bilen og ind i salen?
Der vil være et par vogne og sækkevogne tilgængelige til transportering af kunsten fra bilerne og ind i udstillingslokalerne.
Hvad er størrelsen på mine standvægge?

Standvæggene er 2,4 meter høje og har forskellig brede alt afhæng af, hvilken type stand, du har booket.

Hvad må jeg bruge til at hænge mine værker op med?

Ophængning af værker skal ske med klistersøm eller wires/s-kroge. Vi anbefaler det sidste. Du bedes selv medbringe det udstyr, du foretrækker at bruge til ophængning af værker. 

Hvad er inkluderet i min stand?

Inkluderet i din stand er belysning samt online promovering og synlighed op til og efter udstillingen. Det er muligt at leje stol.

Må jeg pynte min stand?

Du må hjertens gerne gøre din stand til din egen fx med et lille bord og en blomst. Det eneste, du skal være opmærksom på, er ikke at fylde for langt ud på gangen eller fylde ind til din nabo. 

Er det muligt at købe mad og drikke under udstillingen?

Det er muligt at købe mad under udstillingen, men under ophængningen af værker skal du sørge for selv at have mad og drikke med. 

Hvor gør jeg af emballagen til mine kunstværker?

Når du har pakket dine værker ud, er du velkommen til at opbevare pap og plast i et rum hos os. Vær dog opmærksom på, at rummet ikke bliver låst af, så det er på eget ansvar. 

Må jeg give kunden de solgte værker med hjem med det samme?
Ja. Det må du gerne. Din stand må dog ikke fremstå tom, hvorfor det er en god idé at medbringe en række ekstra værker, som du kan hænge op, når du får solgt. 
Skal jeg selv være til stede under udstillingen?
Ja. Det er meget vigtigt, at du selv er til stede under hele udstillingen og ikke forlader din stand i en længere periode. De kunstnere, der er nærværende og imødekommende, sælger typisk bedst.
Kan min køber pakke sit kunstværk?
Når du har solgt et værk, kan du tilbyde køberen at gå hen til pakkebordet, hvor der vil være bobleplastik og pap til at sikre værkerne, når kunderne skal transportere dem hjem.
 
Hvornår må jeg pakke min kunst ned?
Først når messen slutter søndag klokken 16.00. Herefter har du to timer til at pakke din kunst ned. Det er meget vigtigt, at ingen pakker deres kunst ned før lukketid, da det giver en meget ærgerlig oplevelse for de gæster, der har købt entré til at se udstillingen på dette tidspunkt.
Hvad kan være rart at huske på inden en udstilling?

Det er en god idé at have et visitkort med dine kontaktoplysninger og sociale medier. Alternativt kan du lave et A4-dokument med lidt info om dig samt dine kontaktoplysninger og hænge op på standen. 

Tænk gerne over, hvordan din stand skal se ud visuelt og læg måske en plan hjemmefra angående ophængning. Derudover giver det også et mere færdigt look, hvis du sørger for at indramme dine malerier.

Sørg for at være tilgængelig ved din stand, hvis de besøgende har spørgsmål til din teknik eller dig som kunstner. Det kan være afgørende for dit salg og husk på at mange gæster finder det interessant at møde kunstneren bag værkerne. 

Det er muligt at købe mad til udstillingen, men det kan være rart at sørge for at tage noget mad/snacks med som er nemt og hurtigt at spise fx kiks, gulerødder og nødder. 

 

Husk at tage nogle gode billeder til dine sociale medier og hjemmeside, så dine følgere efterfølgende kan se, hvordan dine værker tager sig ud på udstillinger.
 
Kan jeg få refunderet mine penge?

Vi refunderer ikke penge, når der er mindre end to måneder til et event. I tilfælde af aflysning fra Art Nordics side bliver det fulde beløb minus administrationsgebyr refunderet.

Jeg har ikke fået besvaret mine spørgsmål?
Har du yderligere spørgsmål, kan du skrive til denne mail: