Art Nordic har indledt et nyt partnerskab med BMW Experience Center. Resultatet af partnerskabet er den holistiske kunstevent ARTEXPERIENCE, der finder sted den sidste weekend i april. Her kan man som gæst opleve og købe kunst fra 50 udvalgte nordiske kunstnere og tage del i gastro art events, der kombinerer mad og kunst.
“Vi er meget begejstrede for partnerskabet med Art Nordic, der giver os mulighed for at præsentere vores kunder for en anderledes og spændende begivenhed,” siger Kasper Olsson, der er marketingdirektør i Jan Nygaard AS.
“Vi tror på, at kunst kan berige livet på mange måder og give os en dybere forståelse af verden omkring os. Kunst har altid været en del af BMW’s DNA, og for os er ARTEXPERIENCE en fantastisk mulighed for at kombinere vores passion for biler med vores interesse for kunst og kultur.”
Afgørende for den nordiske kunstscene
Udstillingen i april præsenterer også nye kunstnere i Art Nordics talentprogram Art Next for unge nordiske kunstnere mellem 15 og 35 år.
“Samarbejdet med BMW Experience Center er et eksempel på den slags partnerskaber, vi har behov for, for at styrke vækstlaget på den nordiske kunstscene,” siger Loa Brix, direktør for Art Nordic, og fortsætter: “Vores ønske er at bringe ny nordisk kunst ud til et bredere publikum og give både etablerede og nye kunstnere bedre mulighed for at komme i kontakt med de mennesker, kunsten kan gøre en forskel for. ARTEXPERIENCE er med til at understøtte det formål.”